
У власників автомобілів, особливо це стосується досить старих авто, існує така практика, як просвердлювання невеликого по діаметру отвору в банці глушника. Сенс просвердлювання зводиться до того, на думку цих власників, щоб вода, яка утворюється всередині корпусу, могла стікати через цей отвір, а не залишатися там.
Варто уточнити, що розробники вихлопної системи будь-якого автомобіля не бачать сенсу, і технологічно не передбачають створення такого дренажу. Однак ця приватна практика є, і про неї варто сказати кілька слів. Давайте розглянемо два питання з цього приводу. Звідки береться вода всередині глушника, а також, яким має бути цей отвір, якщо ви вирішите цю операцію все ж таки здійснити?
Звідки вода всередині глушника?

Спочатку з приводу води. Якщо просто коментувати цей пункт, то її поява всередині корпусу зумовлена рясним утворенням конденсату. Як відомо, конденсат утворюється у випадках, коли відбувається перепад температури, наприклад, точка роси. Однак усередині банки глушника цей процес істотно інтенсивніший, тому що і температура всередині, і перепади температури мають істотний характер.
Варто уточнити, розігрів вихлопної системи відбувається за допомогою сильно розігрітих відпрацьованих газів, що течуть по ній. У районі глушника температура дещо нижча, ніж у колекторі або приймальній трубі, але все ж доволі висока, щоб інтенсивно утворювати конденсат.
Якщо говорити точно, то вода всередині банки глушника утворюється у зв’язку з такими явищами:
- поступове охолодження після вимкнення двигуна;
- різке охолодження під час потрапляння нагрітої деталі у воду або сніг;
- природне утворення від перепадів температури довкілля, якщо автомобіль якийсь час не експлуатується.
Яким чином у звичайній ситуації вода, а її іноді утворюється досить велика кількість, зникає з банки? Вона видувається відпрацьованими газами після увімкнення мотора, а після розігріву системи вихлопу випаровується. Під час роботи двигуна і руху авто конденсат теж утворюється, але розігріті вихлопні гази його швидко звідти видаляють.
Саме тому розробники автомобілів не закладають таку технологічну опцію, як примусовий злив води з корпусу глушника. Однак тривалий простій авто після експлуатації призведе і до застою води в банці, що посилить корозійні процеси, а отже, і зменшить термін служби виробу.
Де робити отвір у глушнику, і яким він має бути?

Припустимо, що ви вирішили просвердлити отвір у корпусі глушника, як правильно це зробити? Для початку слід зрозуміти, що точка свердління має бути найбільш наближеною до поверхні землі, якщо дана деталь після встановлення виявляється з деяким перекосом і не зовсім в горизонтальному положенні. Саме в низині буде накопичуватися вода, а значить там і слід свердлити.
Другий момент, величина отвору за діаметром має бути близько 2,5-3 мм, тобто він не має бути великим. Порядок проведення робіт буде наступним:
- заганяєте автомобіль на яму;
- берете електродриль зі свердлом під 2,5-3 мм;
- шукаєте потенційне місце в банці, де буде накопичуватися вода (найнижча точка);
- просвердлюєте отвір.
Через нього, у разі утворення значної кількості конденсату, буде витікати вода. Також варто уточнити, що величина отвору недостатньо велика, щоб погіршити рівень звуку роботи двигуна. Так, ваш автомобіль після свердління може поміняти шумовий малюнок у бік збільшення звуку, але це буде незначно, якщо взагалі помітно.
Також величина отвору недостатньо велика, щоб через нього назовні виходили відпрацьовані гази в таких кількостях, щоб потоками повітря значуще заноситися в салон автомобіля. Але отвору вистачає, щоб автоматично видалялася вода.
Робити отвір у банці глушника чи ні, це вирішувати тільки вам. Існують різні думки з цього приводу. Однак важливо розуміти, що на термін служби цієї деталі впливає якість її виготовлення, а також той факт, що самими розробниками не передбачається така технологічна можливість, як примусовий злив води через отвір або будь-яким іншим способом.