У вихлопну систему автомобіля часто встановлюють додаткові деталі, особливо це стосується випадків, коли вносяться зміни або модернізується вихлоп. Одним з таких виробів є колекторний полум’ягасник. Давайте детальніше розберемо питання, навіщо потрібна така запчастина в системі вихлопу, і в яких випадках її встановлюють.
Яку функцію відіграють колекторні полум’ягасники у вихлопній системі?
Зовнішній вигляд колекторного полум’ягасника є перфорованою трубою, поміщеною всередину банки. Хороші за якістю пламегасники виготовляються із жароміцної нержавіючої сталі. Це важливе питання, оскільки на цю деталь припадають суттєві температурні та механічні навантаження. Встановлюється полум’ягасник у колектор або відразу за ним, часто замість каталізатора.
Бічна сторона виробу, яка буде після установки розташовуватися у бік двигуна і на неї перш за все потраплять відпрацьовані гази, виконується у вигляді вирви. Це робиться спеціально, щоб знизити рівень опору руху вихлопних газів, що рухаються трактом. Усередині банки часто розташовується спеціальний термостійкий наповнювач, який частково розсіює енергію звукової хвилі. Це головне призначення цієї запчастини.
Свою назву цей компонент системи вихлопу не зовсім виправдовує, тому що ніякого полум’я він не гасить. Якщо у двигуні випускні клапани відкриваються раніше, ніж догоріла паливна суміш у камері згоряння, то така ситуація не є нормальною та штатною, і потребує налагодження, а можливо й ремонту.
У результаті, після монтажу у вихлоп полум’ягасника ми отримаємо:
- зниження навантаження на всі деталі вихлопу, що виникає від звукової хвилі, фактично вибуху паливної суміші;
- деяке зниження температури відпрацьованих газів, що рухаються;
- часткову компенсацію рівня шуму роботи двигуна, особливо на низьких частотах.
Такі характеристики цієї деталі зробили її популярною у ситуаціях, коли у вихлопний тракт вносяться зміни. При цьому існують різні за габаритними розмірами вироби. Це стосується не тільки діаметру самого перфорованого внутрішнього патрубка, а й діаметра всієї деталі, а також її довжини.
Фактично, полум’ягасник підбирають для конкретного автомобіля індивідуально. При цьому внутрішній діаметр має збігатися з діаметром з’єднувальних труб системи. Встановлюють таку запчастину в різних ситуаціях по-різному, тому цьому питанню варто приділити увагу.
Застосування полум’ягасників
Яким чином використовується колекторний полум’ягасник? Тут можна виділити кілька способів, а саме:
- як окремий і додатковий компонент для модернізації вихлопної системи;
- у повністю спортивному вихлопі зниження рівня шуму і навантажень весь тракт;
- замість каталітичного нейтралізатора (каталізатора), при цьому полум’ягасник вварюється в корпус каталізатора;
- замість каталізатора з установкою на точно його місце на таких же фланцях і під той же спосіб кріплення.
Останні два способи використання деталі застосовуються в ситуаціях, коли ви вирішили повністю видалити каталізатор із системи вихлопу. У цьому випадку замість нього ставлять полум’ягасники, це найбільш вірний вихід із ситуації. Способу монтажу полум’ягасника замість каталізатора два. Один це використання старого корпусу каталізатора, за умови, що полум’ягасник туди вварюється.
Другий, це установка як повністю самостійна деталь, за умови, що її ставлять замість зламаного каталізатора. Каталізатор у корпусі викидається і точно на його місце ставиться полум’ягасник на такий же спосіб кріплення. Тут під кожен автомобіль такий варіант заміни виготовляється окремо, оскільки специфіка кожного авто своя. Цей варіант є найменш трудомістким при ремонті. Ви видаляєте каталізатор, і ставите полум’ягасник. Зварювальних робіт не потрібно.
При модернізації вихлопу, деякі власники авто ставлять полум’ягасник як окрему деталь. Однак це можливе не на всіх моделях машин.