
Встановлення на свій автомобіль прямоточного вихлопу цілком виправданий тюнінг. Крім того, що це естетично завдяки насадці на кінцеву трубу вихлопу, додається ще цікавий звук роботи мотора, що часто є бажаним підсумковим результатом переробки. Також є ймовірність дещо збільшити корисну потужність мотора.
Деякі власники авто самостійно виготовляють прямотоки, і одним із методів є модернізація стандартного глушника. Давайте розглянемо цю тему, а також те, як реалізувати все це власноруч. Розглянемо питання і про те, чи варто робити таку переробку, чи є тут «підводні камені»?
Підготовка до переробки стандартного глушника в прямоток

Спочатку опишемо етап підготовки до переробки звичайного глушника в прямоточну модель. Для цього нам знадобиться штатний глушник, бажано новий, а не той, що раніше стояв у вашій машині. Що гіршим буде стан вихідної деталі, то менше вам прослужить отриманий прямоток. Також можуть знадобитися нові підвіси і деякі компоненти кріплення глушника, якщо раніше встановлені вийшли з ладу і втратили свої властивості.
Що нам треба для того, щоб зробити прямоточний глушник своїми руками із заводського стокового виробу:
- болгарка і насадка – щітка з очищення деталі від іржі;
- зварювальний апарат;
- дриль;
- стандартні інструменти для авто;
- насадка на вихлопну трубу – бажано вибирати красиву на ваш смак;
- новий заводський глушник, точно підібраний для вашого автомобіля;
- невелику трубу з діаметром, що дорівнює діаметру решти труб вихлопу, і довжиною, що дорівнює довжині корпусу глушника;
- наповнювач – вогнетривка пориста речовина зі стійкістю до вологи, один із найкращих варіантів тут – базальтове волокно;
- перегородки – 2 штуки, вони повторюють геометрію і розміри корпусу глушника в поперечному перерізі;
- закріплювач – дрібнопориста щільна металева сітка.
Якщо все це у вас є, то можна братися за самостійне виготовлення прямотока.
Етапи роботи

Усі етапи роботи з переробки складатимуться з кількох стадій. Однак спочатку вам необхідно зняти старий глушник. Якщо всі роботи ви будете проробляти з ним, то демонтаж слід проводити акуратно. У ситуації, коли зношену деталь ви будете викидати, то всі роботи будуть проводитися з новою раніше купленою запчастиною.
Отже, етапи самостійного виготовлення прямоточного глушника зі звичайного виглядають наступним чином:
- у корпусі штатного глушника ви акуратно вирізаєте велику дірку майже по всій довжині;
- виймаєте і вирізаєте звідти весь вміст;
- у підготовленій раніше трубі проробляєте часто отвори дрилем, отвори повинні мати різний діаметр;
- до такого перфорованого патрубка приварюєте по всій довжині і навколо сітку з дрібним вічком;
- у перегородках по центру проробляєте отвори під дану трубу з урахуванням її нового діаметра із сіткою;
- трубу і перегородки приварюєте до корпусу всередині, у вас у підсумку вийде перфорована труба по центру і перегородки, які ділять корпус на три рівні частини;
- три секції наповнюєте щільно базальтовим волокном або іншим звукопоглинальним матеріалом;
- приварюєте раніше вирізану кришку;
- встановлюєте на вихлопну трубу красиву насадку;
- монтуєте новий модернізований прямоток у вихлоп, він стане на штатне місце;
- проводите випробування.
Сітка з дрібним вічком необхідна, щоб перешкоджати видуванню наповнювача. Секції ставляться для того, щоб наповнювач не скупчився в одному місці з часом, так його простіше тримати рівномірно розподіленим. Перфорація труби має бути частою, але не на шкоду цілісності виробу.
Чи потрібно робити прямоток самому зі звичайного глушника?

У підсумку після переробки ви можете бути задоволені, а можете бути незадоволені результатом. Можна припуститися помилки і зробити такий прямоточний глушник занадто гучним. Або з часом отримати зміну звуку в бік більш гучного.
Якщо не потрапити за нормами звукового забруднення від автомобіля, то вас можуть навіть оштрафувати. Також невдало зроблена деталь дратуватиме оточуючих. Усі ці ризики слід врахувати перш, ніж ви приступите до підготовки та самої модернізації.
Варіант заміни звичайного глушника на прямоток є, можна підібрати відповідну для вашого авто деталь у магазині, діапазон цін великий. Є навіть моделі прямотоків, які спеціально адаптовані для конкретних марок і моделей машин з урахуванням будови кузова і вихлопу. Так вам не буде потрібно адаптувати прямоточний новий глушник у вихлоп, ви його просто міняєте замість старого з установкою на штатну позицію.
Однак якщо вам хочеться експериментів, або ви не хочете витрачатися на купівлю нового прямотока, то самостійна переробка варіант, тільки важливо все зробити правильно.