
Рано чи пізно виникає необхідність заміни глушника в автомобіля. Варто уточнити, що глушник – це деталь у вихлопі, яка найбільше сприяє зменшенню шуму від працюючого двигуна. Цю деталь навіть можна побачити у багатьох авто із заднього боку, з неї виходить вихлопна труба.
Під час демонтажу глушника спочатку відкручуються болтові з’єднання, що з’єднують деталь із трубами резонатора. Часто болти розташовуються на муфті або хомуті. І ось їх буває дуже важко відкрутити, іноді практично неможливо. Саме цій проблемі і буде присвячена сьогоднішня тема, як відкрутити болт на глушнику.
Чому виникає проблема відкручування болта глушника або резонатора?

Можна сказати, що вихлопна система працює в одних з найгірших умов, в яких експлуатується автомобіль. Вона постійно стикається не просто з вологістю, а й з перепадами вологості, а також дією конденсату. Сюди ж можна віднести роботу за високих температур, у постійних вібраціях, а також дії солі на вузли вихлопу.
Все це призводить компоненти вихлопної системи в непридатність через корозію. Якщо говорити про кріплення, то вони також страждають від усього цього, і найбільше болти і гайки. Вони можуть прийти в такий стан, що відкрутити їх стає вкрай важко.
Складність робіт тут ще полягає в тому, що все це доводиться робити на ямі під автомобілем, що не додає зручності. Після того як вдасться відкрутити болти, глушник далі знімається з підвісів, які являють собою рухливі часто гумові вироби.
Методи вирішення проблеми

Уявімо собі ситуацію, коли ви купуєте новий глушник на заміну зламаному, заганяєте автомобіль на яму для ремонту або піднімаєте його на стенді, починаєте відкручувати болти, а зробити це у вас відразу не виходить. Так чи інакше кріплення доведеться знімати, і щоб зробити це можна скористатися однією з методик, які ми пропонуємо.
Відкрутити прикипілий болт на резонаторі або глушнику можна за допомогою одного з методів:
- створення додаткового механічного зусилля;
- за допомогою спеціальної рідини з хорошими проникаючими здібностями;
- інтенсивним нагріванням;
- гайкорізом;
- фізичним видаленням.
Давайте трохи детальніше розглянемо всі перераховані способи.
Механічне зусилля

Додаткове механічне зусилля допомагає створити більший тиск на прикипілий болт під час відкручування. Його можна створити або особливим інструментом з руків’ям, що має велике плече для збільшення зусилля, або примусовим створенням подовження (вставка металевої труби в руків’я). У другому випадку важливо не зламати ключ, оскільки на виході вийде значний тиск, він безпосередньо залежатиме від довжини створеного плеча.
Якщо безпосередньо такою конструкцією відкрутити не виходить, то можна постукати по рукояті молотком. Однак робити це слід з обережністю без значних перепадів навантажень.
Рідини з високою проникаючою та очищувальною здатністю

Можна сказати, що механічний метод має ті самі недоліки, що і звичайний, тільки на болт йде більше навантаження для його відкручування, ніж зі звичайним ключем. Дуже часто це не допомагає. Тому вдаються до додаткових методик. Однією з них є застосування спеціальної рідини, що має хороші проникаючі здібності. Найпростішим прикладом тут буде WD-40 (ВД-40).
Використовувати таку рідину слід таким чином:
- ви на сам болт і місце його прикручування рясно наносите ВД-40 або будь-який його аналог;
- очікуєте якийсь час (10-20 хвилин), для створення гарного проникнення в структуру з’єднання болта;
- відкручуєте його звичайним способом або з додатковим зусиллям.
Все це застосовується досить просто. Причому позитивний ефект виходить у 70-80% випадків. Цей метод можна застосовувати не тільки на болтах вихлопної системи, а й у всіх подібних ситуаціях. Виняток становлять такі механізми, в яких за штатом передбачено хороше мастило. Якщо на них використовувати WD-40, ви також вимиєте мастило з деталі. Його потім потрібно буде наносити повторно.
Нагрівання

Якщо жоден із методів не допомагає, а проблема зберігається, то є ще один варіант – інтенсивний і досить сильний нагрів. Для цього підійде будь-який компактний відкритий вогонь (газовий балон, ацетиленовий пальник тощо). Можна нагріти болт за допомогою електрики, хоча робити це слід акуратно, ви для цього маєте «дружити» з електрикою і безпекою робіт з електроприладами та електрозварюванням.
Порядок робіт тут буде такий:
- відкритим невеликим джерелом вогню нагріваєте болт до невеликого почервоніння;
- це ж можна зробити електричним струмом в 1,5В з великим струмовим навантаженням, головне проявляти обережність;
- охолоджуєте болт різко за допомогою рідини WD-40;
- після прийнятного охолодження пробуєте його відкрутити.
Це ще більш радикальний метод, він допомагає в більшій кількості складних випадків. Так вирішується дуже багато проблем з болтами, але важливо враховувати пожежну безпеку під час роботи з відкритим джерелом вогню.
За допомогою гайкоріза

Є спеціальний інструмент, якщо у вас до нього є доступ, то можете скористатися ним. Йдеться про гайкоріз. Ідея тут досить проста. На гайку проблемного болтового з’єднання надягається гайкоріз, а потім за допомогою притискної різьби затягується. Результатом буде тріснута гайка.
Так виходить легко звільнити від неї болт, при цьому сам болт залишається цілим. Якщо вам важливо зберегти його, а також інше кріплення, то це хороший вихід. Також важливо врахувати, що гайкоріз має бути того самого розміру, що й гайка. Тому вони продаються наборами.
Видалення

Останній метод найжорсткіший, але він точно вирішує проблему. Його навіть можна рекомендувати, якщо ви повністю вирішили встановити новий глушник на місце старого і згнилого. Йдеться про те, щоб болгаркою зрізати старі болтові кріплення. Можна навіть із пошкодженням хомута або муфти.
Позитивною стороною методики є швидке вирішення проблеми. Негативною, необхідно заздалегідь купити повний комплект кріплень під новий глушник. Підвіси ви і так купите нові, старі на новому глушнику застосовувати неправильно. На додаток до підвісів купіть і кріплення в повному складі, так вам буде простіше провести ремонтні роботи із заміни цієї деталі вихлопної системи.