Заміна гофри глушника, особливості та нюанси

Ремонт вихлопної системи
Заміна гофри глушника, особливості та нюанси

У багатьох легкових і навіть вантажних автомобілях штатно в заводській комплектації застосовується така деталь, як гофра вихлопної системи. Її значення досить велике для довговічності роботи всієї системи вихлопу.  Давайте докладніше розглянемо цю деталь, а також те, як її правильно вибрати для свого автомобіля, і як правильно встановити у вихлоп. Розглянемо різновиди гофр, особливості купівлі та монтажу. 

Що таке гофра глушника і які її види бувають?

Заміна гофри глушника, особливості та нюанси

Гофра глушника – це компонент вихлопної системи, призначений для часткового гасіння механічних коливань, що передаються від двигуна, що працює, або під час руху транспортного засобу. При цьому існують різновиди цієї деталі, які відрізняються за принципом роботи.

Можна вказати два різновиди гофр системи вихлопу, тут можна виділити варіанти:

  • розраховані на часткове гасіння поздовжніх коливань, в цьому випадку гофра працює на розтягнення і стиснення, а обмеження по довжині деталі становить до 15 см;
  • призначені на компенсацію поперечних коливань, робота на вигин, обмеження по довжині в цих моделях становить до 40 см.

Перший варіант гофр встановлюють у колектор найчастіше, а другий може бути змонтований у різні місця. Найпоширенішим є встановлення гофри на вигин до каталітичного нейтралізатора або відразу за ним, є варіанти монтажу між резонатором і глушником. Часто такий виріб входить до складу цілого вузла, приміром, у комплекті та зборі з приймальною трубою або перехідною з’єднувальною трубою. Можуть бути й інші варіанти, проте існує можливість окремого встановлення деталі у вихлоп.  

Коли слід міняти гофру вихлопної системи?

Заміна гофри глушника, особливості та нюанси

Вихід з ладу гофри вихлопної системи стане цілком очевидним під час експлуатації автомобіля. Найчастіше в ній утворюється прогар, іншими словами отвір. Він з’являється від частої дії високих температур, механічних коливань, а також вологості. Усе це призводить до зносу деталі та появи прогару. Щойно отвір у гофрі з’являється, ваш автомобіль одразу ж стає набагато гучнішим за звичайний.

Звук буде занадто гучним і дратівливим, авто не буде проходити за нормами, і його експлуатація буде проблемною навіть забороненою за правилами. У цьому випадку вам потрібен терміновий ремонт системи вихлопу із заміною гофри. Цей компонент не підлягає ремонту, тільки заміні.

При цьому вам слід купити заміну точно таку саму за діаметром, довжиною і призначенням, яка стояла до цього. У деяких випадках купується гофра дещо більшої довжини, а чому це робиться, ми розглянемо в наступному підзаголовку про особливості заміни.

Особливості заміни гофри

Заміна гофри глушника, особливості та нюанси

Яка буде послідовність дій, необхідних для заміни такого елемента системи вихлопу, як гофра? Тут ми розглянемо варіанти заміни точної копії старої деталі на аналогічну нову, а також випадок, коли слід встановити варіант більшої довжини.

Отже, ви вирішили самостійно замінити гофру, і у вас є не тільки нова запчастина, а й необхідні інструменти, що включають зварювальний апарат і болгарку. У цьому випадку послідовність дій буде такою:

  • спочатку демонтується частина вихлопної системи, в яку входить зламана гофра;
  • стару деталь вирізають болгаркою по місцях з’єднання, тобто зварювання;
  • якщо місця з’єднання надто пошкоджені з пошкодженням труб поруч, то зрізається дещо більша ділянка, (саме для таких випадків заздалегідь купується гофра трохи більшої довжини, а різниця довжин має дорівнювати загальній довжині зрізаних пошкоджених труб);
  • нову запчастину якісно приварюють з боку приймальної труби (каталізатора, колекторної труби тощо, залежить від місця встановлення гофри), якщо простіше, то ближче до двигуна;
  • другий бік не приварюють взагалі і цю частину вихлопу із заміненою гофрою встановлюють назад у вихлоп;
  • після встановлення на місці під машиною оцінюють коректну можливість приєднання другої труби, розташованої ближче до глушника;
  • якщо правильне положення другої труби знайдено, то її прихоплюють зварюванням до гофри;
  • потім деталь знову демонтують, а другу трубу якісно заварюють із зачисткою зварних швів;
  • повністю встановлену гофру остаточно монтують у вихлоп.
Заміна гофри глушника, особливості та нюанси

Якщо одразу з першого разу заварити обидві труби, то ви можете потрапити в ситуацію, коли друга труба буде занадто деформувати гофру. Тримати її в надмірному статичному розтягуванні, стисненні або перекосі не можна. У цих умовах, якщо залишити все як є, деталь недовго прослужить, бо працюватиме в нестандартних умовах із перевантаженням. Неправильне положення гофри вказує на помилку під час монтажу, а отже, на неправильну установку. Всю роботу доведеться переробляти.

Якщо дотримуватися рекомендацій, описаних вище, то ви застрахуєте себе від помилки. Ви одразу зрозумієте положення гофри у вихлопі, коли вона перебуватиме в деякому розслабленому штатному положенні. Після чого її слід остаточно закріпити.

Варто зазначити, що існують й інші способи кріплення гофри глушника, наприклад, на хомутах. Однак такі методики менш надійні, адже деталь працюватиме в постійних вібраціях і високій температурі, а отже навантаження припадатимуть і на кріплення, що може завчасно вивести їх з ладу. Тут зварювання буде найбільш надійним методом.

Сергій
Оцініть автора
Вихлопні системи
Додати коментар