
У вихлопну систему автомобіля іноді встановлюють нештатні деталі або змінюють наявні на спортивні. Досить популярна процедура видалення звичайного заводського глушника і встановлення на його місце прямотока. Прямоточний глушник – це деталь, здатна істотно поліпшити відведення відпрацьованих газів від двигуна і прискорити їхній рух вихлопним трактом. Такий варіант глушника ще називають спортивним.
Відношення до спорту виконання прямотока має безпосереднє, адже саме в автомобільному спорті на гоночних авто ставлять такі системи вихлопу. Це робиться з однією єдиною метою – поліпшення роботи двигуна, що сприяє отриманню найбільшого ККД від його роботи. А що буде, якщо прямоточний глушник поставити у звичайний міський легковий автомобіль, чи можемо ми отримати додаткову потужність?
З чого складається прямоточний глушник?
Щоб зрозуміти чи можна отримати надбавку потужності від прямотока, необхідно зрозуміти його будову, а також головну відмінність деталі від стандартного заводського виробу. Будь-який глушник в автомобілі відіграє одну базову роль – він зменшує шум, що з’являється під час роботи мотора. Без вихлопної системи робота двигуна буде нестерпно гучною, цей шум потрібно знижувати.

Стандартний глушник справляється з шумом так: всередині його корпусу є камери різного розміру, переходи, невеликі перфоровані патрубки, різні розсікачі. Коли звукова хвиля потрапляє всередину банки, вона починає розсіюватися, відбиватися багато разів від поверхонь, рухатися своєрідним лабіринтом. Це надає можливість перетворити енергію хвилі звуку на теплову енергію. На виході ми отримуємо лише невеликий цілком комфортний звук від роботи автомобіля.
У цього підходу є один величезний недолік. Цим же лабіринтом рухатимуться і відпрацьовані гази, і їм це робити буде нелегко. У результаті виникає в глушнику сильний опір потоку руху вихлопних газів, цей опір навіть отримав назву – протитечія. Іншими словами, зворотний рух відпрацьованих газів. Він досить сильний, щоб ускладнити виведення продуктів горіння паливної суміші з камер згоряння двигуна. На таке виведення витрачається потужність працюючого мотора, а значить зменшується корисна потужність.
Зрозуміло, що цей тип глушника не можна застосовувати в автоспорті. Там застосовується прямоточна система. Сам глушник прямоток має таку будову:
- вихлопна труба, а також труба, що з’єднує деталь з резонатором;
- герметично виконаний корпус;
- з’єднувальні зовнішні труби об’єднані з перфорованою трубою, що проходить усередині і по всій довжині корпусу по центру;
- між внутрішніми стінками банки і поверхнею перфорованої труби укладається термостійкий звукопоглинальний матеріал;
- матеріал спеціально закріплюється, щоб запобігти його нерівномірному розподілу всередині корпусу і видуванню під час експлуатації прямотока.
Уже з будови прямоточного глушника зрозуміло, що він не буде створювати ефекту протитечії під час руху відпрацьованих газів по тракту. А значить може бути звільнена та потужність двигуна, яка витрачалася на його подолання за наявності у вихлопі штатної деталі. Однак прямоток гірше гаситиме звукову хвилю і ваше авто стане голоснішим, а точніше басовитішим.
Чи додасть потужності мотору прямоток?

Яку надбавку потужності ми можемо очікувати від прямоточного глушника? Відповідь на запитання не така очевидна. Річ у тім, що встановлення тільки одного спортивного глушника може і не дати відчутного результату. Адже опір руху відпрацьованих газів виникає, наприклад, у звичайному каталізаторі. І цей опір досить значущий для появи протитечії. Хоч глушник прямоток і спрощує виведення вихлопних газів, але його одного може виявитися недостатньо. Надбавка потужності тільки від спортивного глушника можлива до 5%, найчастіше вона не перевищує 2%.
Якщо ви хочете отримати значну надбавку до 12%, то вам слід встановити в вихлоп:
- оптимізований колектор і труби точно під параметри вашого мотора;
- спортивний каталітичний нейтралізатор – така деталь теж існує, як варіант можна повністю видалити каталізатор з вихлопу;
- спортивного типу резонатор;
- прямоточний глушник.
Часто тюнінг вихлопної системи роблять з поділом вихлопного тракту на два канали, з наявністю встановлених двох резонаторів, двох глушників і двох кінцевих труб з красивими насадками на кінцях. Це зменшує сумарний шум від автомобіля, але зберігає благородне звучання на певних обертах, через що часто і встановлюють прямотоки. Повністю спортивний вихлоп значно збільшить корисну потужність. Після його монтажу слід обов’язково переналаштувати всі системи, пов’язані з роботою мотора під нові параметри.