Чи потрібно чистити глушник та вихлопну систему автомобіля?

Вихлопна система
Чи потрібно чистити глушник та вихлопну систему автомобіля?

Поломка у вихлопній системі автомобіля призводить до позаштатної роботи транспортного засобу. Якщо з’явився прогар або тріщина, то звук роботи мотора стає надмірно гучним, що загрожує не тільки невдоволенням оточуючих, а й штрафами. Вихід з ладу деяких вузлів призводить до появи додаткового опору руху газів, що рухаються вихлопним трактом. Це погіршує роботу двигуна з сильним зниженням корисної потужності, тому що відчутно утруднюється видалення відпрацьованих газів з камер згоряння.

Остання ситуація часто призводить до дивних та корисних ідей про те, що вихлопну систему необхідно почистити зсередини. Давайте розглянемо це питання, причини виникнення труднощів руху вихлопних газів, а також доцільність чищення.

Чому погіршується прохідність відпрацьованих газів у вихлопі?

Чи потрібно чистити глушник та вихлопну систему автомобіля?

Якщо при керуванні автомобілем ви починаєте відчувати втрату потужності у двигуна під час руху, то однією з можливих причин є поломка системи вихлопу. Відпрацьовані гази з великими труднощами рухаються трактом, що створює сильний ефект зворотного тиску. Цього ефекту в деяких випадках достатньо, щоб потужність впала суттєво, адже мотору потрібно витратити зусилля на виведення продуктів паливної суміші, що згоріла.

Через що виникає ситуація з непрохідністю вихлопних газів у тракті:

  • повністю вийшов з ладу каталізатор – при цьому сотова структура, що відповідає за очищення, спікалася і вигоріла, що не дає можливість газам рухатися сотами;
  • внутрішня структура глушника зламалася чи пошкодилася – що відчутно погіршує прохідність;
  • потрібне очищення сажевого фільтра або каталізатора.

Давайте по порядку розглянемо всі перелічені вище пункти. У випадку з пошкодженим і спеклимся всередині каталізатором все плачевно, деталь вимагає заміни. Якщо її не зробити, то прохідність газів у каталітичному нейтралізаторі лише погіршуватиметься з часом.

Другий сценарій передбачає, що внутрішні елементи глушника зірвалися зі своїх кріплень і створили «затор». Внутрішня частина глушника заводського типу це система лабіринту з камер різного розміру, асиметричних переходів, патрубків і т.д. Якщо ці елементи відкріпилися, вони можуть накопичитися і створити проблему.

Чи потрібно чистити глушник та вихлопну систему автомобіля?

Такий ефект є рідкістю для глушника, щоб створити значний зворотний тиск. При цьому внутрішні елементи могли відкріпитись через знос глушника в результаті корозії. У такій ситуації потрібна лише заміна та встановлення нової деталі.

Останній варіант якраз вимагає очищення. Для сажових фільтрів дизельних моторів деякі виробники передбачили спеціальну процедуру, при якій у фільтрі примусово підвищується температура, що сприяє догорянню сажі, яка накопичилася. В результаті фільтр сажі очищається. Іноді для цього застосовують спеціальні присадки.

Якщо така спеціальна штатна процедура не призвела до бажаного результату, фільтр можна почистити механічно. Для цього він демонтується, розкривається та очищається, а потім промивається. Очищений фільтр ставиться на місце. Останній варіант іноді практикується і з каталізаторами. Якщо вони забилися, але зберегли цілісність структури, їх ще можна відновити.

В останньому сценарії вирішення проблеми знаходиться саме в чищенні спеціальної штатної чи примусової на базі СТО, а у разі самостійного очищення у гаражних умовах.

Чи потрібна чистка глушнику?

Тепер окремо розглянемо питання очищення глушника. У цьому виробі теж може накопичуватися сажа, але природного тиску відпрацьованих газів достатньо, щоб відбувалося автоматичне очищення. Примусово це робити не потрібно. Виробники автомобілів і не передбачають такої процедури.

Чи потрібно чистити глушник та вихлопну систему автомобіля?

Очищення глушника зсередини не потрібне. Це буде справедливо і для бензинових, і для дизельних двигунів. Якщо ви зустрічаєте процедури та рекомендації робити це, то не варто звертати на них увагу.

Також очищення глушника зовні не потрібне. Якщо деталь порівняно нова і має антикорозійний захист, це продовжить їй термін служби. Якщо такого захисту немає, і сліди корозії вже виявляються на корпусі та трубах повсюдно, можна зробити захист самостійно.

Для цього поверхня очищається, знежирюється, на неї наноситься спеціальна ґрунтовка, а потім термостійка фарба. Такі дії продовжать термін життя для глушника, проте вимагатимуть від вас додаткової роботи та витрат на фарбу.

Сергій
Оцініть автора
Вихлопні системи
Додати коментар