Чи потрібно колектор вихлопу обертати термострічкою?

Вихлопна система
Чи потрібно колектор вихлопу обертати термострічкою?

Існує практика у власників автомобілями, самостійно проводити обгортання колектора і труб поруч з ним термострічкою. Варто уточнити, що колектор і колекторні труби – це частина вихлопної системи, яка кріпиться до двигуна і на першому етапі займається виведенням відпрацьованих газів з камер згоряння. Ці гази потрапляють у колектор через випускні клапани.

Для чого процедура обгортання колектора потрібна, і чи має сенс взагалі робити її, цьому питанню варто приділити деяку увагу. 

Яка процедура обертання термічною стрічкою колекторних труб?

Чи потрібно колектор вихлопу обертати термострічкою?

Будь-яка дія з вихлопною системою, якщо вона не є штатною або рекомендованою виробником, призводить до деяких наслідків. Тут не винятком буде додаткове обертання колектора. Варто розглянути, як цю процедуру робити правильно, а також, до яких це призведе результатів. Варто зазначити, що результати можуть бути й негативними.

І так, як проводиться процедура обгортання термострічкою колекторних труб:

  • демонтується колектор з вихлопу;
  • його зовнішні поверхні очищаються від корозії;
  • проводиться обробка поверхні рідинами, що перешкоджають корозійним процесам;
  • проводиться обгортання заздалегідь купленою термострічкою труб і колектора, така стрічка має бути розрахована на температури не менше 1100°С;
  • деталь встановлюється назад у вихлоп на нові прокладки.

Сама по собі термострічка має бути розрахована на високі температури, оскільки на колектор припадають найбільші температурні навантаження. У підсумку ми приходимо до таких результатів. На виході з блоку циліндра відпрацьовані гази мають найбільшу температуру, вони відразу починають охолоджуватися в колекторі, але з термострічкою цей процес відбувається повільніше. З плюсів можна виділити ймовірність, що звук роботи мотора стане трохи тихішим, але такий ефект може виявитися непомітним. Також від нагрітого колектора будуть захищені деталі мотора, розташовані в безпосередній близькості. 

Також термострічка захищає колектор від зовнішніх впливів і від дії вологи, але чи потрібно це вихлопній системі, про це варто сказати окремо. 

Чи потрібно робити таке обгортання взагалі?

Чи потрібно колектор вихлопу обертати термострічкою?

Практичного сенсу проводити обгортання термічною стрічкою або встановлювати будь-який інший бандаж на колектор немає. Сталь у цієї деталі спеціально розрахована на сильні навантаження механічного і температурного характеру, і має належну товщину. Сказати, що так ми отримуємо на виході позитивний значущий ефект не можна.

Однак у нас є шанс отримання негативних ефектів, тут можна виділити такі наслідки:

  • відпрацьовані гази не охолоджуватимуться в колекторній трубі, а отже гарячішими вони потраплять на каталітичний нейтралізатор. Ця деталь розрахована на ефективну роботу на певному температурному діапазоні, перегріті гази їй можуть нашкодити за певних умов. З урахуванням вартості каталізатора, чи має сенс ризикувати;
  • якщо обробка поверхні колекторних труб антикорозійними рідинами буде неповною або не буде зроблена взагалі, то сама по собі термострічка створить умови, що прискорюють процес корозії виробу в просторі між поверхнею і термічною стрічкою;
  • якщо немає каталізатора у вихлопній системі, то більш гарячі гази стануть діяти на гофру, резонатор і з’єднуючі їх труби, що зменшить у довгостроковій перспективі їхній робочий ресурс;
  • купівля термічної стрічки, нових прокладок колектора, плюс сама робота з обмотки потребуватимуть від вас часу і коштів.

Останній пункт важливий, оскільки сенсу в цій процедурі особливого немає, а ви витратитеся, включно з витраченим часом. Навіть якщо взяти деякі плюси та ігнорувати мінуси, сенсу в обмотці колектора немає. Якщо ви істотно тюнінгуєте вихлоп і свій автомобіль, то обмотка колектора термострічкою матиме сенс. Але це тільки тоді, коли для вас особливо важливі додаткові «конячки».  

Сергій
Оцініть автора
Вихлопні системи
Додати коментар