
Існує практика у власників автомобілями, самостійно проводити обгортання колектора і труб поруч з ним термострічкою. Варто уточнити, що колектор і колекторні труби – це частина вихлопної системи, яка кріпиться до двигуна і на першому етапі займається виведенням відпрацьованих газів з камер згоряння. Ці гази потрапляють у колектор через випускні клапани.
Для чого процедура обгортання колектора потрібна, і чи має сенс взагалі робити її, цьому питанню варто приділити деяку увагу.
Яка процедура обертання термічною стрічкою колекторних труб?

Будь-яка дія з вихлопною системою, якщо вона не є штатною або рекомендованою виробником, призводить до деяких наслідків. Тут не винятком буде додаткове обертання колектора. Варто розглянути, як цю процедуру робити правильно, а також, до яких це призведе результатів. Варто зазначити, що результати можуть бути й негативними.
І так, як проводиться процедура обгортання термострічкою колекторних труб:
- демонтується колектор з вихлопу;
- його зовнішні поверхні очищаються від корозії;
- проводиться обробка поверхні рідинами, що перешкоджають корозійним процесам;
- проводиться обгортання заздалегідь купленою термострічкою труб і колектора, така стрічка має бути розрахована на температури не менше 1100°С;
- деталь встановлюється назад у вихлоп на нові прокладки.
Сама по собі термострічка має бути розрахована на високі температури, оскільки на колектор припадають найбільші температурні навантаження. У підсумку ми приходимо до таких результатів. На виході з блоку циліндра відпрацьовані гази мають найбільшу температуру, вони відразу починають охолоджуватися в колекторі, але з термострічкою цей процес відбувається повільніше. З плюсів можна виділити ймовірність, що звук роботи мотора стане трохи тихішим, але такий ефект може виявитися непомітним. Також від нагрітого колектора будуть захищені деталі мотора, розташовані в безпосередній близькості.
Також термострічка захищає колектор від зовнішніх впливів і від дії вологи, але чи потрібно це вихлопній системі, про це варто сказати окремо.
Чи потрібно робити таке обгортання взагалі?

Практичного сенсу проводити обгортання термічною стрічкою або встановлювати будь-який інший бандаж на колектор немає. Сталь у цієї деталі спеціально розрахована на сильні навантаження механічного і температурного характеру, і має належну товщину. Сказати, що так ми отримуємо на виході позитивний значущий ефект не можна.
Однак у нас є шанс отримання негативних ефектів, тут можна виділити такі наслідки:
- відпрацьовані гази не охолоджуватимуться в колекторній трубі, а отже гарячішими вони потраплять на каталітичний нейтралізатор. Ця деталь розрахована на ефективну роботу на певному температурному діапазоні, перегріті гази їй можуть нашкодити за певних умов. З урахуванням вартості каталізатора, чи має сенс ризикувати;
- якщо обробка поверхні колекторних труб антикорозійними рідинами буде неповною або не буде зроблена взагалі, то сама по собі термострічка створить умови, що прискорюють процес корозії виробу в просторі між поверхнею і термічною стрічкою;
- якщо немає каталізатора у вихлопній системі, то більш гарячі гази стануть діяти на гофру, резонатор і з’єднуючі їх труби, що зменшить у довгостроковій перспективі їхній робочий ресурс;
- купівля термічної стрічки, нових прокладок колектора, плюс сама робота з обмотки потребуватимуть від вас часу і коштів.
Останній пункт важливий, оскільки сенсу в цій процедурі особливого немає, а ви витратитеся, включно з витраченим часом. Навіть якщо взяти деякі плюси та ігнорувати мінуси, сенсу в обмотці колектора немає. Якщо ви істотно тюнінгуєте вихлоп і свій автомобіль, то обмотка колектора термострічкою матиме сенс. Але це тільки тоді, коли для вас особливо важливі додаткові «конячки».