Чим прямоточний глушник відрізняється від стандартного заводського?

Вихлопна система
Чим прямоточний глушник відрізняється від стандартного заводського?

У сучасний легковий автомобіль є можливість встановити у вихлопну систему два основних типи глушників – стандартну і спортивну модель. Ці два типи істотно відрізняються за будовою і принципом роботи, хоча і створені для виконання одних і тих самих функцій. При цьому спортивний або прямоточний глушник, обидві ці назви можна вважати однаково правомочними, бо вони вказують на один і той самий виріб.

Давайте розглянемо різницю між двома цими типами глушників, на прикладі не тільки їхньої будови, а й принципу роботи. 

Особливості будови прямотока і штатного глушника

Чим прямоточний глушник відрізняється від стандартного заводського?
Будова штатного глушника

Яку функцію виконує глушник будь-якого типу у вихлопній системі автомобіля? Йдеться про авто з наявністю в ньому двигуна внутрішнього згоряння. Тут можна виділити два базових призначення. По-перше, за допомогою цієї деталі автомобіль стає істотно тихішим і потрапляє під норми щодо шуму, які діють у нашій та інших країнах. По-друге, в цій деталі триває процес охолодження відпрацьованих газів, які далі безпечно виводяться за межі транспортного засобу.

На другій головній опції ми зупинятися не будемо, оскільки і прямоточний, і штатний глушник тут відіграють повністю однакову роль. Інтерес представляє здатність глушити звукову хвилю, що виникає в двигуні від вибуху паливної суміші. Однак спочатку зупинимося на будові заводського і спортивного глушника.

З яких компонентів усередині корпусу складається звичайний глушник:

  • вхідний і вихідний отвори, які герметично з’єднані з трубами вихлопу;
  • камери різного об’єму;
  • перфоровані патрубки різної довжини і діаметра, розташовані в різних місцях;
  • переходи між камерами;
  • поверхні, що відбивають і розсіюють.
Чим прямоточний глушник відрізняється від стандартного заводського?
Будова прямотока

Якщо розглянути і вдуматися у внутрішню будову штатного глушника, то можна сказати, що вся ця система являє собою лабіринт. У цьому лабіринті відбувається розсіювання і поглинання енергії звукової хвилі. Якщо бути точним, то в заводській деталі енергія звукової хвилі перетворюється на теплову, а на виході ми чуємо звичну тиху роботу мотора. Звук розсіюється, розбивається і поглинається в цьому лабіринті, і це дуже ефективний спосіб зробити автомобіль не гучним. 

Тепер розглянемо, з яких компонентів складається прямоток:

  • перфорована труба з отворами перфорації різного розміру і геометрії, розташована по центру всередині корпусу виробу по всій довжині;
  • труби, що герметично з’єднують з двох боків перфоровану трубу з рештою тракту;
  • поглинач – звукопоглинальний матеріал, здатний витримувати температурні, механічні навантаження і високу вологість;
  • систему кріплення поглинача, що перешкоджає його скочуванню або видуванню.

У прямоточному глушнику звук гаситься інакше. Тут звук розсіюється, потрапляючи на отвори пе рфорації внутрішнього патрубка, а потім поглинається звукопоглинальним матеріалом. Часто таким матеріалом виступає базальтове волокно. Цей спосіб менш ефективний у справі компенсації хвилі звуку, якщо його порівнювати зі штатним глушником, тому на виході з прямотока ми чуємо гучніший звук з переважанням низьких частот на підвищених обертах. 

У чому принципові відмінності прямоточного і звичайного глушника?

Тепер можна перейти до відмінностей між прямотоком і стандартним стоковим глушником. І тут вмикається базове правило – вихлопною системою рухається не тільки звукова хвиля, а й відпрацьовані гази, які є продуктами згорілої паливної суміші. Коли ці гази потрапляють у лабіринт звичайного глушника, то їм важко рухатися всередині, вони відчувають великий опір.

Чим прямоточний глушник відрізняється від стандартного заводського?

Величина цього опору досить велика, щоб породити явище, яке носить назву протитечія. Як видно з назви, протитечія – це зворотний рух вихлопних газів по тракту, спрямований у бік працюючого двигуна. Щоб це явище компенсувати і штатно виводити з камер згоряння відпрацьовані гази, мотор витрачає на це роботу, а значить падає його ефективна потужність.

Ми маємо в стоковому глушнику чудову здатність гасити звук, але створювати проблеми мотору і знижувати його корисну потужність. Цих недоліків повністю позбавлений прямоток. Досить подивитися на його будову, щоб зрозуміти, що він не створює явища протитечії. У результаті звільняється від навантаження двигун, і ми отримуємо додаткову надбавку ефективної потужності. Саме тому такий тип глушників використовують у спорті, цим і виправдана його друга назва – «спортивний».

У прямотока є особливість, він гірше гасить звук, а значить робить ваше авто гучнішим. Цей недолік може таким і не бути, оскільки у автомобіля з’являється цікаве басовите звучання, що часто є бажаним результатом встановлення прямоточного глушника. Якщо правильно вибрати прямоток, то автомобіль впишеться за нормами шуму і не буде дратувати оточуючих. А ви отримаєте збільшення потужності і новий цікавий звук роботи двигуна.

Сергій
Оцініть автора
Вихлопні системи
Додати коментар