Гофра вихлопної системи

Вихлопна система

Такий компонент вихлопної системи як гофра може встановлюватися власниками автомобілів за їхнім власним бажанням під час капітального ремонту вихлопу, але часто така деталь йде як заводський і штатний виріб. Давайте розберемося, які бувають види гофри, навіщо взагалі потрібна така запчастина, а також як її ставлять у вихлоп.

Призначення гофри вихлопу

Якщо говорити просто, то гофра є єдиною порівняно рухомою деталлю у всьому вихлопному тракті. Всі компоненти системи глушника кріпляться один до одного жорстко, хоч і встановлюються до кузова автомобіля на рухомих підвісах. Однак гофра має гнучке виконання, у зв’язку з цим вона відіграє дві ролі:

  • часткова компенсація коливань, що передаються вихлопній системі під час роботи двигуна, а також під час їзди нерівностями;
  • зняття статичних навантажень під час повного збору всього вихлопу.

У другому випадку знімаються статичні напруги. Це особливо добре позначиться на довговічності підвісів і довголітті всього тракту. Передбачається, що гофра зніме незначні навантаження і перекоси. Якщо після монтажу всієї системи гофра відразу показує сильне відхилення від свого нормального положення, то ви зібрали вихлоп неправильно, і цю помилку слід відразу усунути.

Головне призначення гофри – компенсація коливань. З наявністю такого виробу не виникне такого ефекту, як резонанс, а значить сама вихлопна система прослужить довше. Ефект резонансу можливий під час роботи двигуна на певних обертах.

Через такі позитивні властивості цієї деталі, багато автовиробників одразу на заводі ставлять її у вихлоп на нові автомобілі.

Особливості встановлення гофри

Яку будову має гофра:

  • патрубки для з’єднання виробу з трубами вихлопної системи;
  • внутрішній гофрований шар;
  • зовнішній гофрований шар;
  • зовнішнє захисне обплетення або кольчуга.

Існують різні типи гофр залежно від виробника і вартості. Є варіанти всього лише двошарової конструкції, а трапляються і чотиришарові варіанти. Як захисний зовнішній шар використовується гнучке обплетення, проте відмінно себе показує і варіант виконання захисту у вигляді кольчужної сітки.

Якісні гофри глушника виготовляються з нержавіючої сталі. До вихлопного тракту цю деталь монтують за допомогою зварного з’єднання за патрубки. При цьому такі вироби матимуть:

  • різний внутрішній діаметр;
  • різну довжину;
  • різний принцип роботи.

Під вихлопну систему конкретного автомобіля підбирається і відповідна їй гофра вихлопної системи. Також від призначення такого компонента вихлопу залежить вибір. Про це дещо детальніше.

Варіанти гофри глушника

Якщо ми говоримо про компенсацію коливань за допомогою гофри вихлопної системи, то і саме по собі гасіння коливань може відбуватися в різних площинах. Через це таку деталь виготовляють у двох виконаннях:

  • з розрахунком на гасіння поперечних вібрацій;
  • для компенсації поздовжніх коливань (робота на стиснення).

Від типу гофри сильно залежить місце її встановлення. Тут також є обмеження по довжині виробу. Якщо говорити про гасіння коливань на стиск і розтягнення, то таку гофру ставлять найчастіше в колекторну трубу. Деталь не має великої довжини і розрахована саме на такі навантаження.

Гофра, що працює на зсув, може встановлюватися в приймальній трубі до каталізатора або відразу за ним. Є варіанти встановлення такого виробу між резонатором і глушником. Тут варіантів її монтажу більше.

Якщо ви запланували капітальний ремонт вихлопної системи вашого автомобіля, а як штатний заводський виріб гофра не встановлюється, то розгляньте можливість її встановлення. З її допомогою можна позбутися багатьох негативних ефектів, що виникають у вихлопі під час експлуатації автомобіля, а також продовжити термін служби всього тракту.

nuzr
Оцініть автора
Вихлопні системи
Додати коментар