
В автомобілях є таке явище, як виникнення вогню з вихлопної труби глушника. Це реальне полум’я, що виходить під тиском у вигляді струменя на невеликий у кілька секунд проміжок часу або різко з гучним хлопком. Перераховані варіанти появи вогню з глушника дуже відрізняються за своїм походженням. Тут варто розглянути їх детальніше, а також вказати, до яких наслідків призводить і перший, і другий варіанти.
Чому вогонь з’являється з глушника?
Можна сказати, що полум’я з глушника як ефект може бути створено спеціально власником транспортного засобу, а може бути результатом поломки в роботі двигуна. Якщо створюється спеціальний ефект, який носить декоративний характер, то це одне, але в разі такого позаштатного явища ми отримуємо негативні наслідки.
Давайте розглянемо спочатку коротко, як зробити полум’я з вихлопної труби як специфічну декорацію, іншими словами для створення цікавого візуального ефекту. Для цього будуть потрібні доопрацювання в автомобілі, а також купівля спеціальної системи. Що при цьому потрібно зробити:
- встановити повністю спортивний прямоточний вихлоп;
- у систему запалювання вбудовується спеціальна система, що відключає подачу електрики на свічки запалювання у двох циліндрів упродовж кількох секунд на працюючому моторі;
- свічка запалювання вбудовується за кілька сантиметрів від краю усередині кінцевої труби глушника;
- на панель управління автомобілем у салоні встановлюється кнопка активації системи.

Що в цій ситуації відбувається? Вимкнення свічок запалювання на двох циліндрах дає змогу паливній суміші потрапити у вихлопну систему безпосередньо. Вбудована свічка у вихлопній трубі активується і запалює цю паливну суміш, коли вона доходить до прямоточного глушника, що призводить до появи полум’я. Такий ефект має декоративний характер. При цьому можуть бути й інші варіанти його організації.
Яка природа появи різкого виходу вогню з глушника з гучним хлопком:
- у працюючому двигуні виникає збій у системі запалювання на одному або двох циліндрах, частіше на одному;
- паливна суміш у камері згоряння не запалюється, а потім видаляється через випускний клапан у вихлоп;
- на якомусь етапі відбувається її займання, якщо цей ефект відбувається в глушнику, то можна бачити вихід полум’я разом із гучним хлопком.
Такий ефект можливий на старих автомобілях, де не встановлено каталізатор. Ще ймовірніша поява вогню з вихлопної труби в ситуації, коли штатний глушник давно не міняли.
Наслідки вогню з вихлопної системи
Описані ситуації призводять до деяких наслідків. Якщо у випадку з полум’ям для декоративного ефекту все зрозуміло, ви отримуєте якийсь розважального плану результат і особливої шкоди двигуну і вихлопу не завдаєте. Єдиний недолік такого роду розваг – висока ціна купівлі та встановлення не тільки цієї системи переривання запалювання і займання, а й необхідності купівлі прямоточної вихлопної системи.

Такою декорацією слід користуватися з обережністю. Її не можна експлуатувати під час руху дорогами загального користування, а також враховувати ймовірність займання навколишньої трави або інших предметів, якщо ви вмикаєте ефект не в русі.
Наслідки поломки системи запалювання і потрапляння паливної суміші безпосередньо у вихлоп може заподіяти тільки шкоду автомобілю. Цим недоліком страждають у переважній більшості випадків старі автомобілі. При цьому ваше авто видає різкий і гучний звук під час детонації суміші палива у вихлопній системі, що заподіює дискомфорт оточуючим.
У цій ситуації, яким вузлам системи вихлопу завдається шкода:
- якщо стоїть каталізатор, то для нього це один із найгірших сценаріїв, який можна порівняти тільки з систематичним потраплянням у вихлоп моторного масла. Ця деталь може вийти з ладу, що вкрай небажано з урахуванням вартості її заміни;
- датчики кисню можуть пошкодитися від вибуху;
- гофра глушника отримає додаткове різке навантаження, що може погано на ній позначитися, особливо якщо її давно не замінювали;
- під навантаженням опиниться резонатор;
- внутрішня частина заводського глушника може зруйнуватися під дією детонації, якщо вона сталася в цій деталі;
- вибух паливної суміші може призвести до розгерметизації вихлопного тракту і появи тріщини або розриву, а це автоматично означатиме її ремонт.
Якщо ви почули гучний хлопок у вихлопі, то перевірте систему запалювання, а особливо справну роботу свічок запалювання. Не рекомендується експлуатація автомобіля, якщо ви виявили неполадки. Краще поїхати на станцію СТО, якщо ви самостійно не можете вирішити проблему.