Видаляємо каталізатор з авто: за і проти

Вихлопна система

Автомобільні інженери при проектуванні машин враховують кілька факторів, у тому числі екологічність майбутнього проекту. Саме тому кожен сучасний транспортний засіб постачають з каталітичним нейтралізатором, основна функція якого — знизити рівень вихлопних газів, які у великій кількості надходять у навколишнє середовище. У русі машини подібний агрегат не бере участі, зате здатний ускладнити життя автовласнику у разі поломки.

Що таке каталізатор?

Сьогодні багато автолюбителів схиляються до того, щоб видалити каталітичний нейтралізатор у той момент, як він вийшов з ладу. Чому ж вони ухвалюють таке рішення?

Каталізатор – це металева банка, яка має комірчасту або керамічну структуру. Його основне призначення – спалювання вихлопних газів СН і СО та подальше виведення з труби вуглекислого газу в допустимій концентрації. Але є один мінус: термін служби такої деталі недовговічний.

Для довідки. Сучасний нейтралізатор складається з пористої підкладки, зовнішньої сорочки та каталітичного матеріалу, який може бути представлений платиною, родієм чи паладієм.

Така деталь справно справляється зі своєю функцією до того моменту, поки пробіг автомобіля не досяг середнього значення 100 000 км. Цей показник може або збільшуватися, або зменшуватися залежно від особливостей транспортного засобу, якості бензину та порядку його експлуатації. Але доля каталізатора згодом визначена – цей агрегат обов’язково вийде з ладу. При цьому ремонт або заміна пристрою суттєво “вдарить” по кишені автовласника.

Який ефект від видалення каталітичного нейтралізатора?

Прибрати каталізатор, що вийшов з ладу – значить нашкодити атмосфері. Але якщо залишити пристрій у такому вигляді, є усі шанси ускладнити життя своєму автомобілю. Нейтралізатор, що відслужив своє, виглядає невиразно – це оплавлений або забитий гаром металевий агрегат. Але основна проблема в тому, що зламаний, але при цьому не утилізований із вихлопної системи пристрій призводить до того, що перероблений газ не здатний вийти назовні. Горюча суміш повертається в камеру, що негативно позначається на роботі самого двигуна.

Саме тому власники їдуть на СТО чи самостійно видаляють каталізатор. Такий підхід є цілком раціональним, адже він дозволяє одночасно вирішити кілька проблем:

  • заощадити кошти на заміні зламаної деталі нової;
  • знизити витрати палива;
  • підвищити характеристики потужності та динаміки;
  • знизити експлуатаційні витрати у майбутньому.

На замітку. Автомобілі з віддаленим каталітичним нейтралізатором легко вписуються в екологічні нормативи України та країн ближнього зарубіжжя. При цьому модернізований транспортний засіб несуттєво погіршує стан довкілля.

Можливі мінуси при видаленні каталізатора

Зворотний бік медалі у випадку, якщо з вихлопної системи авто вирізається каталізатор, теж є. До основних недоліків можна віднести такі негативні наслідки:

  • зміна екологічного класу машини;
  • порушення правил дорожнього руху у низці країн;
  • можливі проблеми під час проходження технічного огляду;
  • підвищена чутність роботи двигуна у ряді випадків.

Як видалити каталізатор?

На жаль, в більшості випадків просто позбутися нейтралізатора, що вийшов з ладу, нереально. Це може призвести до збоїв у роботі двигуна. Такий варіант підходить лише для інжекторних машин старого зразка. Але прогрес не стоїть на місці, і досвідчені автомеханіки розробили альтернативи заміні каталізатора, що вийшов з ладу, новим. Перерахуємо їх:

  • заміна оригінального каталізатора на універсальну копію;
  • адаптація лямбда-зондів за допомогою обманок;
  • установка полум’ягасника або стронгера.

Коли вихлопна система залишиться без нейтралізатора, кисневі датчики почнуть фіксувати більшу кількість вихлопів. Завдання автомеханіка зробити так, щоб автомобіль не відчув відсутності цієї важливої ​​деталі.

Підведемо підсумки. Замінити зіпсований каталізатор новим або скористатися бюджетнішими альтернативними способами — особиста справа кожного автовласника. Якщо ви все-таки зважилися на оптимальний варіант із видаленням нейтралізатора, рекомендуємо звертатися до спеціалізованих майстерень. Досвідчені механіки проведуть діагностику та зможуть правильно виконати роботу без ризику нашкодити вашому автомобілю.

І ще одна корисна порада наостанок: не викидайте каталізатор, що вийшов з ладу! Ця деталь містить у своєму складі рідкісні метали, що відрізняє висока вартість. Старий нейтралізатор можна здати в спеціалізовані фірми, що займаються скуповуванням, тим самим окупивши частину робіт із його заміни. Бажаємо довгої служби вашому авто!

Сергій
Оцініть автора
Вихлопні системи
Додати коментар