
Відомий автомобіль радянського автопрому ВАЗ 2107 виробляли у 80-ті та 90-ті роки. У той час його можна було ще назвати вдалою моделлю, проте на подив, його примудрилися виробляти аж до 2012 року. Мабуть на створення більш сучасного авто фантазії не вистачало багато десятиліть, що характерно для пострадянського суспільства.
Коли автомобільна промисловість у світі розвивалася, впроваджувалися екологічні стандарти та інші інновації, ВАЗ 2107 все ще залишався за своєю суттю дуже старим за змістом і технічними характеристиками авто. Однак на нього стали встановлювати деякі сучасні компоненти.
У випадку з вихлопною системою це сталося невдало. Вона виявилася посадженою так низько, що часто стала чіпляти дорогу на ямах і нерівностях. Чому це відбувається, і як усунути неполадку, цій темі і буде присвячена ця стаття.
Чому потрібно піднімати систему глушника ВАЗ 2107?

Чому систему вихлопу виникає необхідність піднімати на сьомій моделі ВАЗа? Річ у тім, що кузов і стандартний вихлоп розробляли в далекі роки з таким розрахунком, що туди не спробують вмістити каталітичний нейтралізатор (каталізатор).
Однак сучасні вимоги, зокрема і впровадження екологічних стандартів в автомобілях, привели виробників до того, що треба було якось розмістити і встановити каталізатор у систему глушника ВАЗ 2107. Однак конструктивно він туди не поміщався. В результаті конструктори прийшли до дивного рішення – просто опустити вниз труби і сам каталітичний нейтралізатор, після його встановлення. Ця проблема особливо актуальна для стандарту Євро-3.
Візуально видно, як по центру автомобіля, якщо дивитися знизу під дно кузова, помітно опускається вихлопний тракт у районі розміщення каталізатора. Труби, що його з’єднують, у найнижчій точці досягають відстані лише 90 мм. Що дуже мало з урахуванням наших доріг і нерівностей на них. У результаті власники таких «сімок» регулярно стикаються з проблемою ударів труби об проїжджу частину на ямах або під час руху по пересіченій місцевості. І з цим їм щось потрібно робити, адже ця проблема буває пов’язана не тільки з пошкодженнями труб, а часом і каталітичного нейтралізатора, а й розривом вихлопного тракту від удару.
Методи вирішення проблеми

Як можна вирішити проблему низького відносно проїжджої частини розміщення труб вихлопної системи в районі встановлення каталізатора? Є прості і не дуже хороші методи, є ефективні, але не надто законні, давайте їх перелічимо. Розглянемо три методики, які часто трапляються, а також перерахуємо їхні негативні та позитивні сторони.
Як можна підняти частину вихлопної системи у ВАЗ 2107:
- Методика №1: за допомогою бруска і домкрата – найгірший метод. Він зводиться до того, щоб фізично підтиснути труби ближче до дна кузова. Брусок упирається в трубу і поступово піднімається за допомогою домкрата. Чому цей метод поганий? Каталізатор не просто так опустили так низько, ця деталь під час роботи істотно нагрівається, і її не слід примикати до кузова, це може призвести не тільки до прогару дна кузова, а й навіть до пожежі. Плюс від механічного навантаження можуть пошкодитися зварні шви і місця кріплення труб.
- Методика №2: Зрізається невелика ділянка занадто сильно опущеної труби. Її зрізають рівно настільки, щоб підняти всю систему, але при цьому залишити початковий поточний варіант конструкції. Негативною стороною цього методу можна вважати складність у тому, щоб вгадати, скільки труби потрібно обрізати. Плюс це не завжди призводить до значущого результату.
- Методика №3: Найпоширеніший метод – видалення каталізатора з цієї частини системи вихлопу, з подальшою його заміною на звичайну ділянку труби. Це вирішує всі проблеми з вихлопом, але відпрацьовані гази не будуть очищатися. Це підтвердить перевірка автомобіля на викиди шкідливих речовин і СО₂ в атмосферу, якщо її проводитимуть. Також це породить проблеми під час проходження техогляду.
Як бачимо всі методики можуть допомогти, але у них є і підводні камені. Найефективніша в нашій ситуації третя методика, але можуть у зв’язку з цим виникнути проблеми з відсутнім каталізатором.
Якщо глушник ВАЗ 2107 чіпляється об землю, що робити?

Окремо варто розглянути ситуацію, коли сам глушник, тобто остання частина вихлопної системи, з якої виходить кінцева труба, її ми бачимо у автомобіля, занадто низько розташовується.
Така ситуація можлива у двох випадках:
- якщо було допущено будь-яку помилку під час монтажу нового глушника у вихлоп, або використовується нестандартна деталь;
- якщо порвався один або кілька підвісів, якими глушник кріпиться до кузова, тоді деталь автоматично розташовуватиметься нижче свого штатного положення.
Вирішення таких проблем у першому випадку у звичайному усуненні неправильно встановленої нової деталі. У другому випадку варто замінити всі підвіси на новий комплект. Так вдасться підняти розташування глушника до штатної висоти.