
Ремонт глушника вихлопної системи у автомобіля здебільшого неможливий, цю деталь просто замінюють на аналогічну і нову. Можна стверджувати, що цей компонент вихлопу є витратним матеріалом, а термін його служби триває від 1 до 5 років залежно від якості встановленої запчастини. Однак у деяких ситуаціях глушник можна відремонтувати, а найякіснішим тут є його відновлення методом зварювання.
Давайте детальніше розглянемо цю тему. А саме, в яких ситуаціях можливо заварити глушник, і як це правильно зробити.
У яких випадках заварити глушник можна?
Якщо вихлопна система працює у вашому автомобілі кілька років, а особливо це стосується глушника і резонатора, то ці деталі сильно зношуються. Знос відбувається через корозію сталі, з якої вони виготовлені. Корозійним процесам сильно допомагають постійні перепади вологості і температури, а також дія солі в зимовий час, нею посипають дороги під час снігу або ожеледиці.

Знос відбувається рівномірно, він виражається в стоншенні стінок банки глушника, в результаті чого з’являється прогар в будь-якому одному місці. Поява маленької дірки на старому глушнику означає, що його слід поміняти, він не піддається ремонту. Все просто, щойно ви спробуєте закрити прогар, в іншому місці в банці з’явиться новий за кілька днів. Тому повна заміна в такому разі є єдиним рішенням.
Однак можливі й ситуації ремонту. Ремонтувати глушник методом зварювання можна тільки в тій ситуації, якщо деталь порівняно нова. Необхідність ремонту в таких випадках найчастіше виникає через механічне пошкодження деталі, наприклад, через наїзд на перешкоду і прокол банки. Однак можливі й інші ситуації. Якщо товщина сталі банки дає змогу проводити зварювальні роботи, то ремонт можливий, в інших випадках ні.
Методика лагодження глушника методом зварювання

Давайте розглянемо, що необхідно враховувати, щоб правильно заварити глушник. Перш за все його слід підготувати. Сам зварювальний апарат використовують типу – напівавтомат з електродом 1,6 мм або 2,0 мм, перший кращий варіант. Поява дірки або тріщини в деталі може бути в двох місцях:
- на самій банці, тоді латка заварюється точковим зварюванням, тут вести шов не рекомендується, можна пропалити нові дірки або зробити шов занадто неякісним. У цьому випадку на всю роботу йде багато часу навіть для досвідчених зварювальників;
- на сполучних трубах, тоді можна зварювальні роботи робити проведенням суцільного шва, на трубах сталь товща і дає змогу робити це.
Яка буде методика зварювання, розглянемо етапи роботи:
- від’єднуєте трубу глушника від труби резонатора (метод з’єднання тут може бути різним: зварювання, хомут, муфта тощо);
- знімаєте деталь з підвісів (гумок, що прикріплюють її до дна кузова);
- місце проведення зварювання ретельно зачищаєте, а пошкоджену ділянку вирізаєте болгаркою;
- готуєте латку зі сталевого листа, можна по товщині трохи більшого, ніж сталь у банки. Латка має підходити за розмірами;
- під час зварювання шов слід накладати від більшого за товщиною шару сталі до меншого з відривом дуги;
- перевірити якість зварного шва, якщо є тріщини, то додатково проварити їх;
- прибрати окалину і зачистити місце зварювання наждачним папером або відповідною насадкою на болгарку;
- місце зі встановленою латкою можна знежирити і пофарбувати термостійкою фарбою;
- встановити відремонтований глушник на місце.
Якщо зварювальні роботи по корпусу глушника не принесуть бажаного результату через недостатню товщину шару сталі, але ви зрозуміли, що сам виріб ще здатний деякий час попрацювати до заміни, то можна скористатися проміжним варіантом. Йдеться про холодне зварювання або накладання спеціального бандажа. Останні методики в змозі тільки відтермінувати заміну деталі, але не вирішать проблему. При цьому приварена латка або заварений шов на трубах на порівняно новому глушнику – довгострокове вирішення проблеми.
І ще один дуже важливий момент. Якщо ви зварювальні роботи проводите на не демонтованому з автомобіля глушнику прямо на ямі, то перед зварювальними роботами обов’язково вимкніть запалювання в авто, а також від’єднайте клеми в акумулятора.